Vad vill man med sitt liv?

Det svåraste för mig just nu är att bestämma mig för vad jag vill? Vill jag jobba som personlig assistent? Vill jag börja plugga? Vill jag ens bo kvar i Halmstad? Jag visste inte vad jag ville bli när jag sökte gymnasiet när jag var 15, och jag vet fortfarande inte exakt vad jag vill. Det är väl klart att man har haft drömmar och mål i livet, men tiderna ändras , så också jag. När jag gick gymnasiet ville jag bli brandman och var helt insnöad på det men nu är jag kluven.
Jag och Tilda pratade om det idag - hur kan man veta vad man vill jobba med och hur kan man ha ett 'drömjobb'? Hur ska du kunna veta att du vill jobba med du väljer att utbilda dig till egentligen? Du vet hur jobbet fungerar och allt det där, men i praktiken själv har du egentligen inte den blekaste aning om det är det du vill hålla på med. Min mamma hade en tjej som gick polisutbildningen samtidigt som henne , och hon jobbar inte som polis idag. Det blir helt enkelt aldrig som man tänkt sig..
Fotograf, florist, brandman, djursjukskötare, polis, idrottslärare, dietist.

Yrkena är många och valen stora.. Jag tror att det bara är att hoppa på tåget och se vart det bär hän. En sak vet jag just nu iallafall, jag vill inte börja plugga ännu. Jag har minst 43 år kvar att jobba , FYFAN 43 ... Det lät mer när man såg sifforna sådär i text än när man säger det. Så om jag väntar att plugga i några år så gör inte det något :) Varför ha så bråttom egentligen? En sak är nog iallafall säker, jag tror att jag vill bort från Halmstad. Hitta nya möjligheter i en annan stad, jag tror att jag behöver det.
 
 
Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja du gumman det är inte lätt att veta vad man vill bli när man blir stor ;)) man kan ha en dröm och så blir det inte riktigt som man tänkt sig... Man väljer nått annat och sen mitt upp i allt så 'hoppar man på ett annat tåg' och vips har man 3 olika utbildningar ;0)))

Ingen panik babe.... Du kommer hitta din dröm så småningom ... Vägen dit kan bjuda på mycket och det är DET som kallas livet ;))
Gör det du känner för NU... Vill ju klart inte att du ska flytta men se dig om.. Prova nytt.. Testa.. Du är bara 22 och hela livet framför dig!!!!
Tro på Dig själv ... Det gör jag ... Puss puss

Svar: Nej, det är inte alls lätt.. Jag ska inte ha panik, det är ju trots allt 43 år kvar innan 65 ;) Jag får se vart allt bär hän helt enkelt.. Tack mammi :)
Kittan

2012-09-25 @ 07:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0