När får jag packa ned mitt liv i lådor och flytta till Göteborg?

Jag vet vad ni tänker nu. Det gör jag också. Väldigt mycket!
Men jag vill verkligen bo i Göteborg, fantastisk stad, fantastiska människor, andra möjligheter och en start på ett nytt liv. Kommer ihåg när jag skulle börja gymnasiet, jag fick beskedet att jag kommit in på ett fotbollsgymnasie i Växjö. Lyckligare än jag var då är nog sällan jag varit faktiskt , jag tänkte att hela mitt liv skulle förändras, jag skulle starta om på nytt och allt skulle bli bra. Inte för att jag någonsin haft det dåligt i Halmstad, alltid haft min underbar familj och mina fina vänner men jag var trött på folket, på staden överlag. Så jag tänkte att om jag bara kommer till en ny stad skulle allt lösa sig, och att få bo ensam när man är 16 år låter väl lockande? Och ja, det var skitkul verkligen, vilken upplevelse! Jag fick många fina vänner under mitt första år på gymnasiet där, men det var något som fattades, jag trivdes helt enkelt inte tillslut och bråket med min bästa vän i klassen fick mig att ta beslutet att flytta tillbaka till Halmstad och istället fortsätta på Sannarpsgymnasiet. Vad vill jag då komma med detta? Mja, egentligen vill jag väl bara poängtera att bara för man sticker till en ny stad betyder inte det att man kommer trivas och att det är helt lätt att bara börja om. Växjö var ingen stad för mig och innan jag flyttade dit hade jag knappt varit där tror jag?
 
Dock lockar Göteborg väldigt mycket nu, man kan ju aldrig vara säker på att livet kommer kännas bättre bara för man kommer till en ny stad, men jag tror att det skulle göra väldigt mycket för mig just nu. Jag behöver något nytt, nya utmaningar, nya människor i mitt liv (nu kan det ju tas väldigt fel kan jag tro, men jag menar inte något mot mina vänner, för de är verkligen fantastiska , utan folket överhuvudtaget i Halmstad). Jag tror att Göteborg kan öppna nya dörrar, nya möjligheter och eftersom jag älskar staden är det ju bara ett plus.
 
Herregud vad flummigt! Hoppas ni förstår min poäng lite?!
Ingen som har ett jobb till en ambitiös tjej? : )
 
Ettan på ProCivitas i Växjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0