Saknar tiden i Växjö

Något jag verkligen saknar är tiden i Växjö. Denna egentligen, otroligt, tråkiga stad har satt ett ordentligt spår i mitt hjärta. Jag kommer alltid minnas den roliga studenttiden där, krävande, otroligt jobbig och ibland hemsk, hemlängtan som höll på att ta död på mig, men alla dessa underbara människor jag fick chansen att lära känna - TACK för det! En otrolig möjlighet jag fick, som jag själv avslutade efter ett års studier, jag ångrar ingenting, men saknar ändå tiden där. Skolan, vännerna och staden - I will always remember :)
Gud vad poetisk jag var här nu, så känslosam liksom. På tal om känslosam.
Idag på psykologin började vi prata om humanistisk perspektiv enligt Rogers som var någon känd man som "uppfann" detta då.
Man skulle skriva i två spalter vilka bra och mindre bra egenskaper man hade. Det var faktiskt riktigt intressant, det är roligt att se hur man uppfattar sig själv och hur andra uppfattar en.
Vår lärare frågade ut i klassrummet om det var någon som beskriv sig själv som dominant. En sekund av tystnad och sedan kände jag hur allas blickar vändes mot mig, hahaha. Hur ska jag ta det liksom?

Hursomhelst, imorgon är det jag som sitter på bussen till mitt kära Växjö kl. 16.40 efter ett besök hos sjukgymnasten kl. 13.00. Spännande! Är nästan lite nervös, träffade mina kära vänner senast i Maj, det är ju typ sjukt längesen. Fattar inte hur det kan få gå så lång tid emellan vi träffas. Men nu tog jag äntligen tag i det så imorgon så :) Missar två lektioner på fredag, men jag kan meddela att det grämer mig inte ett dugg även fast jag vet att jag kanske missar mycket. Jag ska ha en sån otroligt rolig helg. Fredag blir det först att följa med Martina till skolan, min gamla skola, gud vad roligt! Pirrigt. Hon slutar vid 11-tiden tror jag, så då blir det lunch på stan och på kvällen blir det paaaartej(!!!)  förhoppningsvis. Lördag funderar jag på att pierca tungan, men jag kanske väntar med det. Får se, är ju jobbigt på ett sätt då man inte får käka varm eller hård mat och grejer.. Samt dricka alkohol och pussas "blöta" pussar, usch hur ska jag klara mig? haha

Nä, mina vänner. Nu ska jag ned och plugga lite. Har seminarium imorgon i religion, intressant! Vi ska disskutera i smågrupper om homosexualitet och adoption, om det är okej eller inte okej.
Intressant! Mycket intressant!

Hejdåeee

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ska bli spännande att se om det är en piercad kittan man stöter på nästa gång ;) ha så kul =)

2008-10-01 @ 21:30:26
Postat av: T

håll dig från blöta pussar så är det ingen fara ;)

2008-10-02 @ 00:46:45
Postat av: M

Kittan kommer till Växjö, wiee.

2008-10-02 @ 18:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0