Ki Box & Ki Yoga

Vad är det där för något egentligen? Tycker iallafall det lät sjukt spännande. Så på onsdag kl. 18.15 är det drop in på Ki Box och slår man upp det på nätet kan man läsa detta;

"Ki box är effektiv träning utifrån slagtekniker med handskar och handmitzar. En blandning av rak, kraftfull jympa på medelnivå ? och tuff, rolig kampsportsträning. Passet inleds med genomgång av grundtekniker. Sedan följer uppvärmning med inslag av kampsportstekniker och rörlighetsövningar inspirerade av Qigong och kampsport. Därefter ett styrkeparti och sedan det långa konditionsavsnittet där vi utifrån enkla tekniker och kombinationer jobbar två och två med handskar och handmitzar. Passet avslutas med Qigong och meditation. Ki box är kraft, fokus och positiv attityd. Kampsport och jympa med ?glimten i ögat?, på samma gång. Ki box finns på två nivåer Ki box 1 och Ki box 2. Kallas passet enbart Ki box så ligger det i huvudsak på nivå 1. Ki box 1, här börjar du. Träningen är enkel, rejäl, svettig och vi jobbar med utvalda grundtekniker. Instruktionerna är grundläggande."

Och slår man då upp Ki Yoga så får man upp det här;

"Med enkla, säkra och trygga övningar för andning, rörlighet, balans och styrka har vi velat skapa ett lugnt och meditativt pass. En upplevelse där prestationskraven uteblir och närvaro och stillhet infinner sig. Med övningar som i ett lugnt tempo leder fram till förbättrad koncentration, ökad medvetenhet och inre ro. Ki yoga är vår egen form baserad på yogans klassiska grunder. Ki yoga är ett lugnt, meditativt pass för dig som vill stanna upp, känna inåt, reflektera och bara vara. Du behöver inte ha tränat yoga innan. "

Det låter ju helt underbart! Ser verkligen fram emot det, så på torsdag kl. 19.15 är det bokat! :)
Ska komma igång med träningen nu på riktigt tänkte jag. På torsdag kl. 14.20 ska jag vara på ortopedkliniken och träffa min läkare och få besked om vad magnetröntgen visade.. Ska bli skönt! Så sen får jag se vad mitt knäe orkar göra och vad jag vågar utsätta det för. Är sugen på vanlig gympa och dans och så vidare. Har ej vågat ännu bara...

Tjarå..

Kommentarer
Postat av: S as in Sofia

Jag kör Body Balance, Det är typ yoga och sånt! As najs! Go for it! ;)

2008-11-04 @ 14:50:18
URL: http://sasinsofia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0