Första advent

Idag är det första advent, eller ja, den är snart slut men jag skriver nu! Jag kan inte påstå att jag riktigt har hunnit med att fatta att det snart är julafton. Första advent - nu kommer tiden gå så jävla snabbt. Synd att vi inte fick lite snö idag, det hade varit så mycket mer annorlunda då. Vad är det här för första advent egentligen? Jag har inte börjat lyssna på julmusik, det finns ingen snö, vi har inte bakat något eller tagit en advents-fika.... vi har inte ens en ljusstake med fyra ljus.. JO, det hade vi visst det! Tittade nyss ut i köket och där stod faktiskt en. Men julen kommer aldrig bli densamma som förr, tyvärr. Nej, nu ska jag inte sitta och skriva om att allt var så mycket bättre förr, för så är det verkligen inte.
Det värsta är, vad önskar jag mig egentligen? En plattång, det är väl de enda jag kan komma på. Och ja, en laddare till min ipod. Sen är det väl bara massa skärp man önskar sig, som vanligt. Bara för att önska sig något! Jag kom ihåg när jag var liten, då skrev jag min önskelista 3 månader innan julafton och listan var hur lång som helst. Jag skrev upp nummer, från 1 till 50. Och så var jag tvungen att komma på 50 saker att önska mig, haha då måste jag haft en jävla bra fantasi. Kom ihåg att jag ibland fastnade på 40 önskningar, då fick jag hitta på massa saker jag inte ens ville ha bara för att liksom! Kommer ihåg att jag önskade mig blommor och trisslotter på en önskelista, hahaha. Vilken unge i 10års-åldern önskar sig det? Jo, det gjorde lilla Kitty.
Vad önskar ni er? Vad gör eran jul optimal?

Igår var det en mysig dag/kväll/natt hemma hos Tilda. Vi åt jättegod mat, hade tända ljus och pratade massa. Vi skulle festat, men de hela slutade i en mysig kväll hemma hos henne, en liten vända på stan och sen tillbaka till hennes lägenhet igen. Vi somnade runt 05.00-tiden och var helt slut imorse när vi var tvungna att stiga upp då hon skulle träffa sin mor och jag skulle ta 12.10 bussen hem till min pappa.

Imorgon börjar julkalendern. Hört vad den heter? "Med skägget i brevlådan". Är det löjligt att man fortfarande är som frälst i julkalendern? Att man sitter som fastklistrad framför tv.en varje morgon kl. 07.15 bara för att titta på det? Det har jag gjort så länge jag kommer ihåg och gör det fortfarande. Ingen får förstöra den fina stunden på morgonen, då är det jag, tv.en och julkalendern och kanske en kopp kaffe. Här kan ni läsa om årets julkalender:
"Intrigen börjar när de istället för att skicka sin önskelista till Tomten, skickar sin inköpslista. I deras jakt för att återställa misstaget, märker de att tomten försvunnit. I sina spaningar märker de att det finns underjordiska organisationer, som med all kraft försöker motverka julen."

Jag tycker den låter bra och reklamen verkar också bra. Så imorgon väcker min syster mig kl 07.00 så jag har god tid på mig att fixa med ljus och grejer innan det börjar. Mysigt!
Jag saknar dock "Mysteriet på greveholm", hur bra var det inte? Jag ÄLSKADE det. Önskar att det kommer en liknande någon gång.

Om två veckor - ja, då kommer förhoppningsvis min man hit :)

Kitty - Glad


Kommentarer
Postat av: Alexpalex

mysteriet på greveholm var gryyymt!

2008-12-01 @ 11:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0