Vinnare av luciacupen 2008 blev........

Vi åkte tillbaka till Gislaved kl. 15.00 för att fortsätta slutspelet med en semifinal, då vi mötte Rösele BK! Jag som hade tänkt spela blev det inte så mycket med. Ska jag vara helt ärlig så kändes allt superbra i uppvärmingen, sprang massa vändor och passningarna vi gjorde kändes också grymt bra. MEN!  Hur som helst. Vi drar det där men.et sedan.
Vi började spela match mot Rösele och det kändes verkligen som att alla var på topp! Jag var riktigt laddad men det blev inget spel för min del, eller jo, 20 sekunder på slutet ;) Men jag fick den stora uppgiften att ta hand om alla inkast. Mariette gjorde 1-0, riktigt snyggt dessutom. Sedan var det min tur att kasta ett inkast, målvakten tappade den och så flög den in i mål till 2-0, i slutet gjorde också Sofia 3-0! Matchen slutade 3-0 till oss, härlig vinst som fan. Vi fick då reda på att vi skulle möta Forsheda i finalen vars tränare verkade tycka vi var roliga under lördagen med allt vi skulle äta; daimtårtor, kaffe, mackor, paprika, gurka, clementin etc. Vi gick ut på plan, värmde upp och matchen satte igång. Vi gjorde 1-0 i genom ett inkast från mig som Annie kunde nicka in, i första halvlek. Här kommer men.et in, när jag i all min glädje skulle hoppa till för vi satte mitt inkast i mål så knäckte det till i knäet och den där fruktade smärtan kom som en bomb, och ja, det var nog tur att susanne inte satte in mig i spelet mer än hon gjorde. Vi skulle spela 2*10 och vi gick in i andra halvlek med 1-0 i bagaget. Vi peppade varandra som fan, vi skulle då fan inte ge upp, kämpa in i det sista. Jag var riktigt laddad trots att jag visste att jag inte skulle få spela utan bara ta alla inkast. De gjorde 1-1 i 7e minuten av andra halvlek, riktigt irriterande. Efter att domarn blåst av och vi var beredda på att nu spela och plocka ut en spelare med 2 minuters mellanrum så får vi reda på att så var inte fallet. Trots!!! att det stod så i matchreglerna, herregud denna jävla cup alltså! I högtalarna ropas det ut att det var dags för straffar. Straff nr 1: Sofia Landström. Straff nr 2: Mariette Andersson. Straff nr 3: Kitty Svenningsson. Forsheda börjar slå sin straff och sätter den. Sofia går fram och också hon sätter den. Forsheda slår sin andra straff och sätter den. Mariette går fram och även hon sätter sin straff. Forshedas spelare går fram, slår den och Mia räddar!!! Underbart. Sätter jag den vinner vi. Många tankar gick i mitt huvud, guud vad nervöst. Jag går fram, andas, tänker på vart i målet jag ska sätta den. Tittar åt höger, sedan vänster, sedan höger igen, sen på målvakten. Tar sats, springer fram och sätter den i högra hörnet! MÅÅÅÅL! Häääärligt! Vi vinner. Harplinge IK! Vi fick en riktigt fin pokal och allt var så jävla bra. Tack tjejer. Ni är bäst.


Kommentarer
Postat av: alexandra

grymt jobbat! fan vad alla var taggade :D iskalla straffar av er alla också

2008-12-15 @ 13:45:19
Postat av: Anni

Sjukt bra :D tack detsamma Kitty! :D

2008-12-15 @ 22:17:24
URL: http://annilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

bästa sammanfattningen! :)

härligt jobbat kittan!!

2008-12-15 @ 22:36:59
URL: http://annasofiajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0