Torsdag 4/12-2008

Näst sista dagen av veckan. Det känns alltid lite lättare att stiga upp på morgonen en sådan här dag, har bara två lektioner i skolan och sen slutar man. Härligt. Började såklart dagen med att titta på julkalendern, efter jag gjort mig iordning för fotboll i skolan. Jag gillar julkalendern! Så det så!
Tog sedan min cykel och cyklade till fotbollsträningen, var där redan kvart i, då blev väl Mats glad. Känns som om de flesta följt Mats ord att komma tidigare till träningen för idag var det knappt någon som var sen.
Tränade mitt otroligt roliga (NOT) rehabpass och sen åt vi frulle i skolan och sedan hade vi religion. Fick stanna kvar i skolan en stund extra för jag och hampus hade PA-möte kl. ett. Det gick finfint och det ska bli så himla kul att redovisa detta för några klasser sedan! :)
Efter skolan tog jag cykeln till gymmet för att träna en timme.. Idag körde jag också lite blandat! Armar, mage, rygg, ben, rumpa. Blir så när man tränar ensam, då går jag oftast runt och kör det jag känner för. Men det funkar ju det också! :)

Sedan hem och möttes av min vovve och min mor. Tog en kopp kaffe och pratade lite. Hon hade ringt till ortopedkliniken i Halmstad och de hade fått remissen från Sverker Nilsson. Sverker hade sagt till mig att jag skulle få en återbesöks-tid hos ortopeden i Halmstad INOM två veckor, men sköterskan som mamma pratade med sade att väntetiden för ett återbesök var tre månader, TRE jävla månader. Det är fan oacceptabelt! Ska jag vänta tre månader på en tid för besök och sedan tre månader (vilket är vårdgarantin) för att få en operation? Och sedan ytterligare 9-12 månader för att träna rehab? Aldrig i mitt liv. Så på måndag ska mamma ringa dit igen för sköterskan sade att där fanns någon annan mamma kunde prata med då. Tack för det. Får vi ingen tid tidigare får vi ringa till dem som har hand om vårdgarantin och förklara varför jag ska ha en snabbare tid och så får dem fan fixa det. Jag blir så trött på detta! Skicka mig direkt till movement är ni snälla! Jag vill dit.

Aja. Längtar till träningen ikväll, träffa alla brudar och snacka med susse. Stannar bara en stund, men en, i mina ögon, väldigt dyrbar stund. =)

Kitty - Fan

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker du är duktig som tränar rehab även fast det inte verkar så kul. Bra att du får en operation. Trevligt att se dig på träningen och du och din mamma är så sjukt lika. DAMN!

2008-12-04 @ 22:36:35
URL: http://annasofiajonsson.blogg.se/
Postat av: Alexpalex

det är trevligt att ha dig där kittan! fortsätt med det. puss

2008-12-04 @ 22:55:23
Postat av: Kitty

Kul att ni tycker det tjejer. :)

2008-12-05 @ 00:20:05
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0