Tjenamors!

Söndag igen och jag tackar gudarna att vi har jullov. Jag hade helt seriöst inte orkat skola imorgon, helgen har gått alldeles för snabbt och jag har knappt hunnit med. I fredag blev det lugnt, det var underbar och mina kära vänner skulle dit, men stannade hemma för att spara pengar; duktigt eller hur? Igår blev det en runda till stan med pappa, handlade lite och jag köpte ett par grymt snygga öronhängen som passade grymt bra till mina kläder jag hade på julbordet med pappas företag. På tal om det! Pappas jobbarkompisar kom hit vid 16.00 och det blev öl, cider, glögg och pepparkakor med mögelost. Mums! 17.15 kom taxin och hämtade oss och körde oss till Wild West där ett STORT julbord stod redo att huggas in på. Där fanns tusen olika sillsorter allt från kräft-sill till jack daniels-sill. Min personliga favorit fanns där såklart också, senaps-sill. Finns det något bättre? Det fanns ål, rådjur, lamm, skinka, lax , olika sorters korvar, sillsallad jaa, allt man kan tänka sig.
Efter vi ätit det kalla så skulle det huggas in på det varma. Bla. jansson, prinskorv, köttbullar (EJ mamma scan, tack för det.), grönkål, svampomelett, revbensspjäll, kalkonspett, kycklingklubbor, brunkål, majskolvar; en salig blandning. Det var en blandning mellan amerikansk julbord slash svenskt. Något jag aldrig förut smakat fanns på menyn. Och ja, det stämmer. Krokodil & struts. Det låter ju helt sjukt! Men jag smakade faktiskt krokodilköttet som tydligen var från Zimbabwe. Häftigt :)
Efter en mycket god omgång med den varma maten så högg vi in på efterrätten. Där fanns allt man kunde tänka sig, verkligen! Kladdkaka, äppelpaj, gröt och saftsås, pepparkakor, knäck, ischoklad, kaffe, te, fondue, ananasbitar, melonbitar. Jag kommer inte ihåg allt, men gud med godsaker där fanns.
Det var ett riktigt bra julbord, det dracks en del också. Cider, det snapsades, det dracks öl och efter allt detta var det dags för trekamp. Behöver jag säga mer än att mitt och jörgens lag vann? =) Spika ned en spik i en bräda på tre slag eller mindre, skjuta pilbåge och skjuta med gevär. Gissa vem som fick bäst på geväret? Jo just det. Kittan själv ! 21 hela poäng och där en resulterade i mitten på pappret som innebär högsta poäng.  ; )

Det var en trevlig kväll och idag är det segt. Inte gjort så mycket och mycket kommer nog inte heller göras.



Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

senapssill, jisses ingen Jul utan senapssill!

2008-12-22 @ 17:22:00
Postat av: Kittan

håller med! min personliga favorit :D:D

2008-12-22 @ 17:58:20
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0