Gymmet

Jag skulle helt seriöst kunna bo på gymmet! Det är höjdpunkten på hela dagen. Efter skolan tar jag cykeln och kör stenhårt i en timme ungefär, ibland blir det en o en halv.. Beroende på vad klockan är ;)
Det är så, ursäkta mig, JÄVLA skönt. Och efteråt känns det i hela kroppen, man är seg men samtidigt pigg. Härlig känsla.
Så.. Jag funderar på att när friskis&svettis stänger någon dag så ska jag gömma mig bakom någon maskin och träna hela natten. Vad sägs om det? Vad tror ni? Går det?

Hm.. Idag har jag kollat på julkalendern! Avsnitt número cinco. Ja, jag har läst ett år spanska men det var väl ungefär vad jag lärde mig. hahaha. Efter detta cyklade jag till sjukgymnasten för att träna lite rehab. Alltså. Förlåt. Jag vet att jag tjatar! Men ni behöver inte läsa om ni inte vill. Detta handlar om mitt jävla knäe och jag skriver det i kursiv text så ni som tycker det är ointressant kan hoppa över det.
Kom till min sjukgymnast idag så satt jag och gjorde en övning. Då kommer Annekes sekreterare fram till mig och börjar prata lite, som hon brukar göra. Väldigt trevlig är hon. Så vi sitter och pratar och hon frågar om mitt knäe har blivit bättre. Ja, såklart svarar jag då. Mycket bättre! Så pratar vi lite och så tänker jag att jag ska berätta om mitt besök hos Sverker. Så det gör jag. Hon rynkar lite på näsan när jag nämner ordet operation och håller inte alls med mig, det märker jag. Även om hon försöker dölja det. Jag fortsätter göra min övning och efter 10 minuter kommer Anneke in i rehabrummet. "Kitty, kan jag få prata med dig lite?" Javisst. Jag går dit och vi sätter oss i ett rum och pratar. Hon börjar: Jaha, vad har du läkaren sagt sa du? Jag berättar om besöket hos Sverker och vad han sagt och sådär. Hon håller inte alls med. Hon säger: Jaha? Vad är det för läkare? Sverker Nilsson svarar jag. Jaha han, säger hon.      ???? Alltså? Seriöst. Vad är problemet? Vi fortsätter prata och hon frågar på vilka grunder han vill göra en operation. Jag svarar att han sagt att jag är såpass ung och iochmed att fotboll är en kontaktsport är det svårt att bara ha ett korsband då det är mycket kontakt och hårt spel. Och att i de flesta fallen opererar man såna här skador. Jag ser hur hennes ansiktsuttryck ändras för varje ord jag säger och tillslut ser hon faktiskt ut som en intryckt säl eller något. Då brister hon ut: Du förstår väl att han vill tjäna pengar? Det är ju en privat mottagning. Men vad fan säger jag, tror du han skulle göra något sånt? Han är ju professionell. Då tror hon att Sverker vill att jag ska operera mitt knäe bara för att det är en privat mottagning och att det kostar pengar. Herregud. Jag vet fan inte vad jag ska tro längre. Helt seriöst. Under hela min skada med knäet har jag fått höra olika saker vart jag än gått. Korsband, minisk, öppet sår inne i knäet, operera, inte operera, träna rehab...... Förstår ni? Jag vet inte vad jag ska tro! Och det har jag inte vetat sedan jag skadade mig. På sjukhuset säger dom en sak, hos sjukgymnasten en annan och hos Sverker i Varberg en annan. Dö, snälla dö.

Hur som helst. Skitsamma för stunden.
Efter sjukgymnasten stack jag till skolan, hade religion och svenska. Och sen stack jag till gymmet och tränade med Hanna. Även idag blev det blandade övningar. Bröst, mage, rygg, armar.. Typ. Blev mest mage och det är alltid lika skönt. Stack hem och nu sitter jag här. Ska till min far ikväll!

Kitty - Trött efter en skolvecka

Kommentarer
Postat av: Alexandra

men vad är det som händer? hur fasen ska man veta vad man ska tro tillslut? :s

2008-12-05 @ 23:10:58
Postat av: Kitty

Näää jag har ingen aning. :/

2008-12-06 @ 01:46:09
URL: http://kittans.blogg.se/
Postat av: M

Idioter är vad alla är. Duktig du är med träningen btw. Jag är inte lika duktig, även om jag kommit igång lite.



Puss!

2008-12-06 @ 10:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0